גורמים ישראלים אמרו הבוקר (שני) ל"וושינגטון פוסט" כי ישראל הבהירה בדיונים ביטחוניים כי המערכה הצבאית האינטנסיבית של צה"ל בעזה תימשך לאורך כל חודש ינואר. זאת, בניגוד לבקשת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן להפחית בעצימות המערכה כדי להימנע מפגיעה באזרחים עזתים. 

מצור? עיתונאי חדשות 13 שהשתחרר ממילואים חשף: אלו החיים האמיתיים בעזה
הרמטכ״ל לשעבר כוכבי: "לוקח אחריות על מחדל ה-7 באוקטובר"

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים אמר שהרשויות הישראליות מגבילות יותר ויותר את הגישה להכנסת סיוע הומניטרי ברצועה, כאשר רק 24% ממשלוחי המזון, התרופות והמים המתוכננים הגיעו בהצלחה לצפון עזה עד כה השנה.

רחפן צה"ל מחסל מחבלים ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

"זה מייצג הרעה משמעותית בהשוואה לדצמבר 2023, אז יותר מ-70 אחוז (13 מתוך 18) מהמשימות המתוכננות לצפון בוצעו בהצלחה", אמר משרד האו"ם. "ההכחשות הללו משתקות את יכולתם של שותפים הומניטריים להגיב בצורה משמעותית, עקבית ובהיקף נרחב למאות אלפי האנשים שנותרו בצפון עזה".

ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, הדגיש אתמול את מניעת הגישה בהצהרה ברשתות החברתיות. "ארגון הבריאות העולמי, האו"ם ושותפיהם נמנעים שוב ושוב מלספק את הסיוע הנחוץ כל כך", כתב. בתגובה קודמת לדיווחים על הגבלות סיוע, אמר פקיד ישראלי ל"וושינגטון פוסט" כי ישראל "מפעילה מאמצים משמעותיים" להגביר את הסיוע ההומניטרי. הפקיד האשים את חמאס בתפיסת משלוחי סיוע - אשמה שהאו"ם וארה"ב מכחישים.